Není pochyb o tom, že dnes žijeme nejen v reálném světě, nýbrž prostřednictvím internetu i v tom virtuálním. Zde sledujeme filmy či seriály, bavíme se s přáteli či příbuznými, seznamujeme se s novými lidmi, a mnoho dalšího. Se stále novými možnostmi tráví lidé na síti stále více času, a v mnoha ohledech internet nahradil některé z dříve běžných předmětů.

Je samozřejmé, že si tohoto trendu všimly i firmy, a samozřejmě na něj zareagovaly. Příkladem může být fakt, že má dnes prakticky každá vlastní internetovou stránku. A je to jen pochopitelné, koneckonců kdy jste naposledy hledali v telefonním seznamu? Dnes hledáme právě a jen na internetu, a pokud zde nějaká firma není, pak je to prakticky, jako by neexistovala.

onas1

Samozřejmě však nestačí, aby firma měla vlastní web. Aby skutečně plnil svou funkci, tedy aby pomáhal získávat nové zákazníky a udržet si ty stávající, je potřeba, aby jeho vzhled i obsah přispíval k tomuto cíli. I to je důvod, proč na mnoha podobných webových stránkách najdeme ty samé sekce.

Jednou z těch, u kterých běžný člověk neví, proč je tak důležitá, je i sekce „O nás Pujcovna-naradi-piskovacky“. Tu najdeme prakticky na každém firemním webu. A mnoho lidé se tomu diví, koneckonců obvykle neobsahuje nic, co by nám pomohlo s koupí. Proč je tedy tak rozšířená?

onas2

Nejprve je potřeba se podívat na to, co skutečně obsahuje. V naprosté většině případů zde najdeme popis toho, čím se daná firma zabývá, a často také její stručnou historii. Ta obvykle zahrnuje i přehled dosažených úspěchů.

Cílem je zde zvýšit důvěryhodnost firmy v očích zákazníků, a tím je utvrdit v tom, že právě zde by měli nakoupit, a to i přesto, že například u konkurence je daný produkt o něco levnější. Také se snaží vytvořit dojem exkluzivity, tedy že kupující získá i jakousi imaginární „přidanou hodnotu“.

Ačkoliv se to nezdá, pravou je, že tento postup funguje. I proto je tak široce rozšířen. Koneckonců, vydělat co nejvíce peněz je hlavním cílem každé firmy.